Dag 23 - Disneyland California

28 september 2021 - Anaheim, California, Verenigde Staten

We worden de eerste ochtend wakker in ons nieuwe huis op wielen. De eerste nacht hebben we prima doorgebracht! We lezen rustig in bed alle toffe reacties op het verslag van gisteren, kleden ons rustig aan, drinken een theetje en boeken online vast de campingplekken voor morgen en overmorgen. Overmorgen zijn we bij Lake Havasu en daar zijn nog maar een paar plekjes beschikbaar, dus we zullen ietsje verder vooruit moeten werken dan aanvankelijk gedacht. Voor de twee dagen erna (Grand Canyon) hebben we al een plekje, dus we kijken morgenavond wel even voor de dagen die daar weer op volgen. We weten ook nog niet of we de route zullen moeten aanpassen, want in verband met grote bosbranden is Sequoia Park nu al een week gesloten. Hopelijk is het daar weer veilig als wij er zijn, maar anders moeten we een alternatieve route bedenken. Dat is wel mooi aan zo'n camper, we zijn lekker flexibel.

Tamara haalt de afdekkleedjes weg en doet de rolgordijntjes omhoog, en ons 'huisje' is weer klaar voor de dag! Terwijl we bezig zijn, ruiken we wel een vies geurtje. Nader onderzoek wijst uit dat het uit de badkamer komt, en we vermoeden vanuit het toilet, omdat we nu natuurlijk een open verbinding met het riool hebben. We proberen diverse dingen: luchtverfrisser sprayen, water in het toilet doen (wat net zo hard weer wegloopt, ondanks het 'klepje' onderin), wat toiletpapier onder in het toilet... Niets helpt. Wel vreemd, want gisteren roken we dat helemaal niet. Uiteindelijk bedenken we dat het misschien wel kan komen doordat we gisteren de airco aan hadden. Die hebben we 's avonds uitgezet, maar die filtert natuurlijk wel de lucht. En ja hoor, wanneer we die weer aanzetten, ruik je meteen niets meer. Goed om te weten, als rookie campers!

Rond 10:30 lopen we rustig aan naar het Disneyland Park. Vandaag hebben we geen haast. We kunnen de laatste dingen doen die we nog wilden doen en we kunnen nog wat dingen dubbel doen die we al hebben gedaan, dus we hebben alle tijd. Gelukkig maar, want ondanks het feit dat het een gewone maandag is en dat het weer niet super is (bewolkt, af en toe een spatje, 20 graden), is het toch best wel druk in het park.

2301 (Groot)

We beginnen de parkdag met een ritje in de Disneyland Railroad, het treintje dat rond het park gaat. Die hadden we namelijk nog niet gedaan! In de rij worden we nog even begroet door Goofy, die het ook leuk vindt om ons weer te zien. Van de treinrit zelf hadden we eigenlijk meer verwacht. Je komt langs heel veel stukken waar de zijkanten zijn opgehoogd en voorzien van bossage, zodat je daar eigenlijk niets zien.

2302 (Groot)2303 (Groot)2304 (Groot)2305 (Groot)

Eenmaal terug op Main Street, slaan we op de hub linksaf om ons rondje te gaan maken. We beginnen met een heerlijke Dole Whip Float (framboos en mango) voordat we verdergaan voor een tweede rondje in Pirates of the Caribbean, Indiana Jones' Adventure en Haunted Mansion Holidays, die toch wel ontzettend mooi is.

2306 (Groot)2307 (Groot)

2308 (Groot)2309 (Groot)2310 (Groot)

2311 (Groot)

2312 (Groot)2313 (Groot)2314 (Groot)2315 (Groot)2316 (Groot)2317 (Groot)2318 (Groot)

Bij het Stage Door Cafe genieten we even van een funnel cake in Halloweenstijl (met nutella en halloweensnoepjes) en vervolgens gaan we door naar Fantasyland, waar we de prinsessen even gedag zeggen, door het kasteel van Doornroosje lopen (een beetje vergelijkbaar met de Aladdin-passage in Parijs) en daarna aansluiten in de rij van Peter Pan, die we ook wel kennen uit Disneyland Parijs. Wanneer we ook It's a Small World nog een tweede keer hebben gedaan, lopen we richting de Blue Bayou voor het avondeten. Net op het moment dat wij langs de radarboot lopen, staat deze op het punt van vertrekken en er is nog plek, dus we gaan nog even snel aan boord voor een rondje rond Tom Sawyer Island.

2319 (Groot)

2320 (Groot)2321 (Groot)2322 (Groot)2323 (Groot)

2324 (Groot)2325 (Groot)2326 (Groot)

2327 (Groot)2328 (Groot)2329 (Groot)2330 (Groot)2331 (Groot)2332 (Groot)

Wat trouwens opnieuw opvalt (of eigenlijk dus juist niet), is hoe mooi alles hier is weggewerkt. Zo komen we met de boot globaal gezien vrij dicht langs het Star Wars-gedeelte, maar door de setting vallen die hoge, uitstekende rotsen helemaal weg tegen de achtergrond van de rotsen uit Frontierland en valt het dus helemaal niet op!

2333 (Groot)

Als we terug zijn, melden we ons bij de Blue Bayou voor een tafeltje en na even gewacht te hebben in de lobby, worden we naar een prima tafeltje aan de rand van het restaurant gebracht. We zitten dus vlak bij de bootjes van Pirates of the Caribbean die langsvaren, want dit restaurant is met de attractie verweven. De service is hier heel correct, het eten ontzettend lekker en je hoeft niet lang te wachten. Vooraf genieten we van een heerlijke gumbo en asperges, en als hoofdgerecht hebben we de zalm en de jambalaya.

2334 (Groot)2335 (Groot)2336 (Groot)2337 (Groot)2338 (Groot)

Wanneer we weer buiten staan, kijken we elkaar aan. Wat willen we graag nog doen? Ik had nog iets gehoord over speciale blauwe en groene melk die ze verkopen in het Star Wars-gedeelte en die wil ik wel even proeven. Verder willen we nog even in de winkeltjes kijken en dan is het ook wel prima om lekker terug te gaan naar de camper en ons klaar te maken voor de eerste reisdag. Zo gezegd, zo gedaan. De blauwe en groene melk kunnen ons allebei helaas niet bekoren (ook niet wanneer we ze mengen), maar hé, we hebben ze wel geproefd!

2339 (Groot)2340 (Groot)

Bij de uitgang worden we nog verrast door een optreden van de Dapper Dans, een vierkoppige zanggroep, en dan is het tijd om nog een laatste keer naar het kasteel van Doornroosje te zwaaien voordat we de poorten uit lopen, op weg naar de camper. Op de terugweg komen we nog langs een mooie Amerikaanse brandweerwagen, dus die moet natuurlijk nog even op de foto!

2341 (Groot)2342 (Groot)2343 (Groot)

Nu gauw verder om het verslag af te maken. Als dat is afgerond, doen we straks nog even een spelletje en dan gaan we op tijd naar bed om morgen fit te zijn voor de grote reis. Alvast welterusten!

1. Oli:
    28 september 2021
    Weer veel plezier gewenst op jullie doorreis.
  2. Judith:
    28 september 2021
    Hahaha wat zal dat gemeurd hebben zeg die wc. Lang leve airco 😂. Lekker dat jullie op jullie gemakkie nog een keer het park door konden. Bij peter pan in Disney Parijs heb we een keer vastgezeten, een uur lang in dat karretje ergens boven Londen. Hahaha dat was al een belevenis. Balen man dat het Sequoia park dicht zit, maarja bij bosbranden wil je daar ook niet zijn.
    Truste en een goede reis morgen.
  3. BenAnt:
    28 september 2021
    Was weer gezellig om te lezen , maar laat die pretparken nu maar zitten . Gaan met die banaan nu en....vergeet geen foto's te maken onderweg en.....vooral samen te genieten ! Veilige kilometers ! 👍👊👋😘😘
  4. Lenie Toelen van der Doelen:
    28 september 2021
    Jullie hebben genoten van het park en nu het landschap en de natuur die is daar ook heel mooi. Wel moet je ver rijden om ergens iets te bezoeken maar dat is normaal in America. Maak nog mooie dagen van je huwelijksreis en geniet met volle teugen het gaat jullie goed.
  5. Liesbeth:
    28 september 2021
    Een mooie laatse dag op het park. Toch nog best wel wat gedaan. Enne.... The Pirates of the Carabbean....daar was toch wat mee in Parijs!🤭😂😂😂
    Hebben jullie hem nu wel kunnen uitvaren?
    En morgen veel veiliger kilometers toegewenst.