Dag 41 - Doorreis naar Santa Barbara

16 oktober 2021 - Santa Barbara, California, Verenigde Staten

Lieve Kitty,

Dag 781 alweer... Wat vliegt de tijd. Haha, nee zonder gein: de tijd vliegt echt! Maandag vliegen we alweer terug naar huis, dus vandaag werd een lange reisdag van Monterey naar Santa Barbara, en daarom wordt het voor de verandering een keer een kort verslag, want er is vandaag simpelweg niet zo veel te melden. Dat is natuurlijk ook weleens lekker voor de verandering!

Omdat we een flinke rit voor de boeg hebben, staan we enigszins bijtijds op (de wekker op half acht) en na ons vaste ochtendritueel gaan we de weg op, terug naar het zuiden. We hebben gekozen voor de Highway 1, omdat die ons mooi langs de kust leidt, en opnieuw komen we langs prachtige gebieden. Stranden worden afgewisseld met hoge rotsen waar de ruwe zee tegenaan klettert en hier en daar komen we door mooie, bosrijke gebieden, of door kleinere dorpjes.

4101 (Groot)4102 (Groot)4103 (Groot)4104 (Groot)4105 (Groot)

4106 (Groot)4107 (Groot)4108 (Groot)4109 (Groot)

Al met al is het een heerlijk rustige weg met weinig verkeer. In de bergen gaan we af en toe eventjes aan de kant zodat we gepasseerd kunnen worden, maar verder kunnen we het gas er lekker op houden. We komen ook nog even langs het bosbrandgebied waar we gisteren over vertelden, en dat is toch wel imposant om te zien. De weg waar wij doorheen rijden, is hier en daar volledig zwart en grijs van de brand die hier gewoed heeft, en in de bergen laaien de vlammen nog stevig op. We zien een dikke, donkergrijze rookpluim opstijgen en af en toe zien we zelfs de vlammen daaronder eventjes. Vliegtuigen en helikopters met waterzakken vliegen af en aan, in een poging de brand onder controle te krijgen.

4110 (Groot)

Helaas lukt het niet om er al rijdend goede foto's van te krijgen, mede omdat de brand zich aan mijn kant bevindt en Tamara niet echt een goede hoek heeft om de foto's vanuit te maken, maar hierboven zie je wel dat hij in ieder geval nog lang niet klaar is.

Rond 15:00 komen we al aan op onze volgende camping: Earl Warren's Showground. Het is weer een heel ander soort camping dan we tot nu toe hebben gezien, want dit is eigenlijk gewoon een groot parkeerveld achter de zogeheten "showgrounds". Voor zover we ons hebben laten vertellen, zit hier een grote manage waar ze in de weekenden paardenshows doen, maar het terrein wordt ook als festivalterrein gebruikt. Zo hebben ze hier volgende week een paar spookhuizen staan (helaas zijn wij dan al weer weg) en is het nu vooral in gebruik als opvangcentrum voor alle brandweerlieden die de bosbranden hier aan het bestrijden zijn. Daarnaast vangen ze hier een aantal geëvacueerden op die paarden bezitten, omdat ze hier toch stallen genoeg hebben. Heel behulpzaam dus, en slim nagedacht natuurlijk!

4111 (Groot)4112 (Groot)

Aangezien we eigenlijk aan één stuk door hebben gereden (op een kleine tankpauze na) en dus de lunch min of meer hebben overgeslagen, dineren we vandaag al vroeg. Als we de camper hebben neergezet en alles hebben aangesloten (op het riool na, want dat komt morgen wel), lopen we richting het winkelcentrum dat hier op 15 minuutjes loopafstand ligt. Daar gaan we bij een gezellig terrasje zitten en bestellen we heerlijke gebakken garnalen en prime rib met spaghetti, en een cocktail op basis van whiskey (daar hou ik natuurlijk eigenlijk helemaal niet van). We krijgen een paar goede borden eten en het smaakt weer verrukkelijk. Ik had het zelf haast niet beter kunnen maken! ;-) Je snapt dat we de 'mud pie' als nagerecht niet meer helemaal op kregen, maar die was ook weer om te smullen!

4113 (Groot)4114 (Groot)4115 (Groot)

Als alles op is, lopen we weer rustig aan terug, doen we nog even een spelletje, schrijven we het verslag en de rest van de avond besteden we met lekker chillen. Morgen kunnen we nog even uitslapen voordat we naar de volgende halte rijden, vlak voor Los Angeles: Malibu Beach!

1. Petra v tuil:
    16 oktober 2021
    Fijne reis terug maandag.
  2. Martin M:
    Dank je wel! 😀
  3. Simone Spuij:
    16 oktober 2021
    Bord 1 ziet er erg lekker uit maar bord 2 daar lig gewoon een rauw stuk rund op 😬.
    Maar wanneer jullie weer terug zijn moet je hiermee doorgaan hoor. Wij zijn het zo gewend om s’ochtends tijdens het ontbijt jullie verhaal te lezen dus dat wordt gewoon afkicken wanneer het over is. 🤪 Ben benieuwd naar morgen. 😘
  4. Martin M:
    16 oktober 2021
    Haha misschien in boekvorm publiceren 😜
  5. Gerry:
    16 oktober 2021
    Wat geweldig om jullie zo te kunnen volgen en voor ons hele bekende plaatsen te zien!!! We hebben niets te veel gezegd he hoe fantastisch de reis zou zijn.Geniet nog van de laatste dagen en een goede thuisreis. Dikke knuffel van ons.
  6. Martin M:
    16 oktober 2021
    Ja het is echt geweldig hier! We vervelen ons geen moment en de tijd vliegt voorbij. Dikke knuffel terug! 😘
  7. Carla:
    16 oktober 2021
    Wat vliegt de tijd hè lieve schatten 🤔
    Maar wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt.
    Nog een paar daagjes genieten en dan lekker naar huis en jullie poezekindjes 🥰
  8. Martin M:
    16 oktober 2021
    Ja, daar hebben we ook wel weer zin in hoor, al hadden we er ook best nog een week aan vast kunnen plakken 😜😘
  9. BenAnt:
    16 oktober 2021
    Hoihoi , de cirkel bijna rond en dan "Op thoes an!" Dank , dank voor,ale mooie foto's en verhalen . En ....idd , we zullen af moeten kicken ( net als jullie ) lieve groetjes van Ben en mij .👍👊👋👋💋💋