Dag 42 - Malibu Beach

17 oktober 2021 - Malibu, California, Verenigde Staten

Voor het eerst (en ook voor het laatst) van de vakantie kunnen we eens lekker uitslapen! Toch fijn, als je alweer bijna naar huis gaat ;-) De rit van vandaag duurt slechts een kleine anderhalf uur en we kunnen pas vanaf 13:00 inchecken op onze volgende locatie, dus we hebben lekker een lazy Saturday morning. In bed liggen we met een kop thee nog even rustig wat op Disney+ te kijken en rond 09:30 staan we op, nemen we ons ontbijtje en kleden we ons aan. Vandaag is dat lekker in badkleding, want we gaan naar Malibu Beach!

Voordat we vertrekken, maken we de buitenkant van de camper nog even schoon, want we moeten hem morgen weer schoon inleveren, en rond 10:30 zwaaien we de brandweermensen op deze camping weer gedag. Die zijn nog wel even druk hier de komende tijd.

4201 (Groot)4202 (Groot)

Opnieuw komen we onderweg langs prachtige uitzichten op het strand en stukjes door de bergen, en met een playlist van onze guilty pleasure 'Beste Zangers' aan vliegt de tijd voorbij.

4203 (Groot)4204 (Groot)

We komen rond 12 uur aan op het Malibu Beach RV Park en we hebben mazzel: ons plekje was al verlaten en is net schoongemaakt, dus we kunnen al inchecken en de camper installeren. We hebben een mooi plekje met uitzicht op zee. Je betaalt er hier wel meer voor dan een jaarabonnement op de Efteling, maar hé, dan sta je wel op Malibu Beach! We hebben het mooiste plekje voor het laatst bewaard ;-)

4205 (Groot)

Als we even snel onze shakelunch hebben genuttigd, pakken we de handdoeken en opklapbare strandstoeltjes en lopen we richting het strand. We moeten vandaag ook onze koffers inpakken, maar eerst even relaxen! We zoeken een mooi plekje en parkeren onze stoelen, maar wanneer ik even een duik wil nemen, blijkt de zee hier steenkoud te zijn! Je zou zeggen dat het water na een zomer vol zonlicht wel lekker opgewarmd zou zijn, maar ik heb dompelbaden in sauna's meegemaakt die nog warmer waren. Aangezien ik niet vroegtijdig aan mijn eind wil komen door een hartstilstand in de zee bij Malibu, maak ik dus maar weer rechtsomkeert. Dan maar lekker een beetje lezen in ons stoeltje, dat is ook leuk.

4206 (Groot)4207 (Groot)

Vanaf hier hebben we trouwens ook een prima uitzicht op onze camper. Ik geloof dat we vanavond rustig aan moeten doen in bed ;-)

4208 (Groot)

Na een uurtje of anderhalf wordt het echter wel wat warm, dus we lopen weer rustig aan terug naar de camper, waar we nog een spelletje Phase 10 en ouderwets Rummikub doen voordat we de koffers gaan inpakken. We hebben hier in de Walmart een grote extra tas gekocht die we willen inchecken op de terugvlucht en dat is maar goed ook! Zo kunnen we mooi alle souvernirs en extra Herbalife spullen meenemen.

4209 (Groot)4210 (Groot)4211 (Groot)

Tegen half zes zijn we klaar en is het tijd om een hapje te gaan eten. Online hebben we een goed restaurantje gevonden op slechts tien minuutjes lopen, dus we gaan in de benen!

4212 (Groot)

Wanneer we daar aankomen, blijkt het echter gesloten te zijn. Ze doen nog wel feesten en partijen, maar dat wordt wel erg duur ;-) Echte alternatieven zijn hier ook niet op loopafstand, dus bestellen we maar een Uber naar een restaurant een paar kilometer verderop.

Als we daar een halfuur later aankomen, zitten ze volledig volgeboekt. Gloeiende, gloeiende! Hoe moeilijk kan het zijn om hier ergens fatsoenlijk iets eten? Lang verhaal kort: na diverse restaurants te hebben afgebeld, hebben we er eindelijk eentje gevonden waar ze nog plek hebben, en we bestellen opnieuw een Uber. Daarop hoeven we slechts 25 minuten te wachten. Tuurlijk, geen probleem...

Als we dan een klein halfuurtje later aankomen, is het ook wel een prima restaurant. We krijgen een tafeltje op het terras, lekker onder een heater, en zowel de spaghetti met zalm als de filet mignon smaken heerlijk.

4213 (Groot)4214 (Groot)4215 (Groot)

Onder het dessert (apfelstrudel met vanilleijs, jammie!) bestellen we de volgende Uber, die 20 minuutjes later voor onze neus staat en ons weer netjes terug brengt naar het camperpark. Daar doen we nog even een spelletje en dan is het tijd om naar bed te gaan. Morgen vroeg weer op om de camper in te leveren en van ons laatste echte dagje Amerika te genieten. Op de planning staan Hollywood, Beverly Hills en de Santa Monica Pier!

1. Oli:
    17 oktober 2021
    We hebben nu 42 dagen mee zitten genieten van jullie ongelofelijk mooie roadtrip, waarvoor dank. Veel plekken herkende ik van de tijd dat reizen nog gemakkelijk was. Wat hebben jullie mooie herinneringen gemaakt. We wensen jullie nog een heerlijke zondag in downtown LA en alle bekende plekken in de omgeving en alvast een veilige vlucht terug naar huis. Liefs en tot ziens in Ned. Xx
  2. Martin M:
    17 oktober 2021
    Dank je wel, dikke knuffel daar! 😘
  3. Carla:
    17 oktober 2021
    Wat een heerlijke tijd hebben jullie gehad en super fijn dat we mee konden genieten ☺️
    Nog een hele mooie laatste dag en dan lekker naar huis. 🏠
    Dikke knuffel van ons ❤️😘
  4. Wim Ausma:
    17 oktober 2021
    Leuk om mee te lezen met jullie prachtige reis, wat hebben jullie veel gezien en gedaan! Wens jullie nog een leuke dag in LA en een fijne terug vlucht!! En deze week weer gewoon nachtdienst, Martin!!!
  5. Martin M:
    17 oktober 2021
    Haha ja belachelijk he, dat zou ook verboden moeten worden, zo snel alweer werken 😜
  6. BenAnt:
    17 oktober 2021
    Hoihoi , helaas het laatste dagje in zicht ! Het is ook mooi geweest. Er moet wel weer gewoon gewerkt en geleefd worden natuurlijk . "Het is niet altijd een feestjuh !" Geniet extra van de laatste dag en laat onderweg terug alles nog eens over je heen komen. Zooooveeel memory's , daar kun je jaaaaren op teren . Dank dat we al die tijd mee mochten genieten , GE-WEL-DIG ! 💋💋👍👊👋👋
  7. Martin M:
    17 oktober 2021
    Heel graag gedaan, het was heel leuk om bij te houden 😁 Bedankt voor alle leuke reacties! 😘
  8. Judith:
    17 oktober 2021
    Wat een gaaf plekkie daar aan het strand. Echt genieten. Over genieten gesproken wat is de tijd omgevlogen en met de laatste dag in zicht nog ff extra genieten van jullie laatste dagje huwelijksreis. Veel plezier in Beverly Hills. Oja en kijk ff of mijn huis er nog goed bij ligt daar 🤣🤣🤣🤣.
  9. Liesbeth:
    17 oktober 2021
    Wat hebben jullie toch een geweldige huwelijksreis gemaakt en wat hebben wij genoten van de heerlijke reisverslagen die jullie geschreven hebben. Een genot om te lezen en het even ons het gevoel gaf op de achtergrond erbij te zijn.
    Dank jullie wel daarvoor.
    We wensen jullie een veilige en rustige terugreis en tot snel in Nederland. 😘