Dag 22 - Camper halen en Downtown Disney

27 september 2021 - Anaheim, California, Verenigde Staten

Vandaag zijn we precies halverwege onze huwelijksreis! Vanaf nu is het dus weer aftellen, haha! Als je net op vakantie gaat, lijkt het heel lang en nu zit het er al weer half op. Vandaag gaan we ook onze camper halen!

We staan op tijd op om alles in te pakken en te bellen naar het verhuurbedrijf. Vervolgens ontbijten we, waarna we de huurauto inleveren en vanaf daar nog een taxi moeten regelen naar het camperdepot, waar we de afspraak om 13:00 hebben. Die taxi regelen gaat verrassend snel, want die staat gewoon al langs de weg te wachten, wat een mazzel!

Een halfuurtje later zijn we bij El Monte, en we zijn natuurlijk veel te vroeg! We moeten dus even wachten, maar worden rond 12:30 geholpen. We vullen al het papierwerk in en doen een rondje langs de camper om te noteren welke schades er al op zitten.

2201 (Groot)2202 (Groot)

Wat een gigantich ding is dit zeg! Ruim 10 meter lang, met allerlei moderne snufjes, heel praktisch ingericht en met een slide out waarmee het gangpad een heel stuk breder wordt als je stilstaat.

2203 (Groot)2204 (Groot)2205 (Groot)2206 (Groot)

Echt veel uitleg krijgen we er verder niet bij, maar er staan hulpfilmpjes op YouTube, zo wordt ons verteld. Die kijken we dus eerst maar even, want als gloednieuwe kampeerders willen we natuurlijk wel goed beslagen ten ijs komen.

Als we de basis hebben doorgenomen en hebben uitgevonden hoe we onze Spotify via Bluetooth op de radio krijgen (jaja, prioriteiten stellen), gaan we eerst naar de Walmart voor de nodige boodschappen en basisbenodigdheden. Oplosbaar wc-papier, een ehbo-kit, kooltjes en benodigdheden om te kunnen barbecuen... Hopelijk hebben we alles, maar we zullen vast nog wel op dingen stuiten waar we niet aan hebben gedacht.

2207 (Groot)

Een kleine 300 dollar verder zijn we eindelijk klaar om richting onze eerste camping te gaan: Anaheim Harbor RV Park! Het is een klein kwartiertje rijden en ligt vlak naast Disneyland, dus helemaal prima! Wat is het trouwens machtig rijden in zo'n ding! Je voelt gewoon dat je zo'n groot gevaarte bestuurt. De bochten ruim nemen, een langere remweg in gedachten houden, al dat soort dingen gaan haast automatisch. Gelukkig zit er een achteruitrijdcamera op die tijdens het rijden aan kan blijven, dus we hebben zelfs een soort 'achteruitkijkspiegel'.

2208 (Groot)

Bij het RV park krijgen we een plekje vlak bij de ingang aangewezen waar we achteruit moeten inparkeren. Geen probleem, dat gaat gewoon in één keer goed! We steken nog een keertje extra om meer ruimte aan de zijkant te hebben voor de slide out en zetten dan de noodrem erop. We staan!

We hebben een plek met 'full hookup', wat betekent dat we aansluiting hebben op fris water, elektriciteit en het riool. Niet dat de toilettank al geleegd hoeft te worden, maar altijd handig natuurlijk!

We schuiven de zijkant uit en hebben nu even de tijd om alle ruimte in ons op te nemen. Wat een ding! Je kunt er met 8 man in slapen, maar er wilde verder niemand mee... ;-) Nee, zonder gekheid: er zijn zoveel kastjes en opbergvakjes dat je alles makkelijk kwijt kan. De koelkast en vriezer zijn zo groot dat we achteraf bij de Walmart niet zo voorzichtig aan hadden hoeven doen. Kijk trouwens bovenin even bij video's voor een filmpje over dat uitschuiven.

2209 (Groot)2209b (Groot)

Bij het aansluiten van de waterleiding merken we ineens een lekkage op. We hebben een waterdrukregelaar meegekregen als tussenstuk, maar ook die biedt geen soelaas. De receptie is inmiddels dicht, dus wat doe je dan als echte 'campers'? Je vraagt je buren om hulp! Schatje, zet jij ondertussen de tv even recht?

2210 (Groot)

Naast ons staat een jong gezin die gewoon hun huis hebben verkocht en nu al 10 maanden vanuit hun camper leven. Dat kan natuurlijk ook! Ze zijn heel hulpvaardig en na wat deskundig onderzoek is het vonnis dat het koppelstuk van de slang zelf waarschijnlijk kapot is. We zullen dus binnenkort even een nieuwe slang moeten zoeken. Dat is echter geen probleem, want er zit genoeg water in de fresh water tank en die kunnen we sowieso ook altijd bijvullen, dus zonder water zitten we nooit.

Als je deze camper trouwens groot vindt, dan zou je voor de grap eens op zo'n Amerikaanse RV camping moeten rondkijken. Wat een bakbeesten staan hier, zeg! Daar is deze nog niets bij.

2211 (Groot)2212 (Groot)

Inmiddels is het tegen zessen en beginnen we trek te krijgen, dus we lopen naar Downtown Disney om even wat te gaan eten. Daar is het behoorlijk druk, dus we ontkomen er niet aan om een halfuurtje te wachten op een tafel. Nou ja, dat is in ieder geval nog niet de 80 minuten die we gisteren hebben gewacht. Dat is overigens wel netjes opgelost, want nadat we een mail met onze klacht hadden verstuurd, kregen we dezelfde avond nog een reactie dat de prijs van onze eet-polsbandjes wordt teruggestort, dus dat mag ook wel vermeld worden!

Onderweg naar Downtown zien we in de verte de Matterhorn lonken en we komen ook diverse cast member shuttlebusjes tegen.

2213 (Groot)2214 (Groot)2215 (Groot)

In Downtown Disney schuiven we aan bij restaurant Uva voor een burger en een pitabroodje kipgyros, vergezeld van knoflookfriet. Tip voor als je ooit hier bent: probeer die knoflookfriet, want die is heerlijk. Eigenlijk heel simpel: Franse frietjes met vers geperste knoflook eroverheen, maar o zo lekker. Ook moet natuurlijk de speciale 'Trick or Treat' cocktail even geproefd worden.

2216 (Groot)

Via de winkeltjes lopen we weer terug naar de uitgang en beginnen we aan de 15 minuten durende wandeling terug naar de RV camping. Ineens horen we achter ons knallen. We kijken omhoog en zien prachtig vuurwerk in de lucht. Damn, helemaal vergeten! Disneyland heeft hier een vuurwerkshow, maar alleen van vrijdag t/m zondag. Eigenlijk hadden we dus nog even het park in moeten gaan om dat te zien, maar daar hebben we niet meer bij stilgestaan. Morgen is onze laatste dag hier, en dan is het alweer maandag, dus helaas zullen we de vuurwerkshow hier niet gaan zien. Ietwat bedroefd blijven we toch naar het schouwspel kijken. De hele beleving is natuurlijk anders zonder de muziek erbij, maar het vuurwerk blijft wel schitterend om te zien.

2217 (Groot)2218 (Groot)2219 (Groot)2220 (Groot)

Morgen hebben we nog een laatste dagje Disney op de planning voordat we gaan rijden. Inmiddels hebben we alles helemaal uitgepakt en voelt de camper al echt als ons mobiele huis. Nu zien hoe we de eerste nacht in de camper gaan doorbrengen. Jullie horen het morgen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Liesbeth:
    27 september 2021
    Nou het is zeker een mooie camper en wat gaaf dat je de zijkant kan uitschuiven. Ziet er netjes en best wel ruim uit.
    Nou nog 1 dagje Disney en dan echt op "Route" met jullie Bakbeest!🤭😘
  2. BenAnt:
    27 september 2021
    Goh wat een ruimte !! En dan te bedenken dat wij elke Winter "woonden" in eentje van 7 mtr. Zonder uitschuif wanden. Maar beleef het ! Het is geweldig ! 💞👍👋👊
  3. Judith:
    27 september 2021
    Wauw, geweldig die campers he. T zijn soms echt touringcars zo groot. Die van jullie ziet er vet uit. Enne die caravan die voorbij komt rijden bij de foto van de matterhorn is trouwens ook niet klein. Super hoor. Aan comfort zal het jullie niet ontbreken de komende weken. Heb je de campings van te voren al geregeld of zie je wel waar je terecht komt? Hebbie trouwens voor deze grootte geen speciaal rijbewijs nodig? Veel plezier met de laatste dag en dan lekker op pad. 😘
  4. Martin M:
    27 september 2021
    Ja, gaaf he! We hebben vooralsnog alleen de camping bij de Grand Canyon vastgelegd omdat het daar wel druk schijnt te zijn, de rest willen we een dag van tevoren even bellen of er plek is, zodat we wat vrijheid houden, maar we moeten gaan uitvinden hoe goed dat werkt, haha! Nee in Amerika mag je deze nog zonder groot rijbewijs doen, in NL niet. 😄
  5. Carla:
    Zo verschrikkelijk gaaf lieverds. 🥰
    Heel veel plezier en we zijn nu al benieuwd wat jullie allemaal verder gaan zien en beleven ❤️😘
  6. Lenie Toelen van der Doelen:
    27 september 2021
    In America kan je heel mooie en grote Touringcar huren een huis op wielen en nu nog Disney in de 8 banen. Geniet maar pas wel op dat je geen brokken maakt want dat kost je veel geld daar, loopt niet met drank op straat zonder dat het bedekt is met een papieren zak of in de tas. Maak nog gezellige dagen van je huwelijksreis en kom weer veilig thuis.
  7. Marian Webbink:
    27 september 2021
    Ook vanaf nu heerlijk genieten van mobiel zijn!!
  8. Marian Webbink:
    27 september 2021
    Ooh, zie nu het filmpje. Wat een bakbeest!!!!!
    Iig ruimte genoeg🤣
  9. Angelique van restaurant Ginger:
    27 september 2021
    Wat een enorma bak super gaafffff veel plezier!!
  10. Martin M:
    27 september 2021
    Echt he!! Er kwam al iemand verbaasd naar ons toe gisteren: "Is dat een huurcamper?" Echt lekker groot, we hebben alle ruimte! 😁