Dag 1 - Aankomst op Curacao

6 september 2021 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Het is 5 september 2021. Na anderhalf jaar uitstel is onze huwelijksreis dan eindelijk begonnen! Nou ja, eigenlijk begon hij al een beetje eerder, want door alle coronamaatregelen ben je nog drukker dan normaal met de voorbereidingen. Waar je vroeger alleen je ticket hoefde te boeken en je koffer moest inpakken, moet je nu van tevoren allerlei formulieren invullen, testen inplannen, met die uitslag weer nieuwe formulieren invullen, zorgen dat je coronacheck app werkt en de laatste testuitslagen bevat en dan mag je een keer het vliegtuig in.

Dat testen inplannen zou op zich nog niet zo heel erg zijn, ware het niet dat we eergisteren getrouwd zijn en dat die test niet ouder dan 72 uur mag zijn. Aangezien het verkrijgen van de testuitslag ook nog eens tot 24 uur in beslag kan nemen, moesten we die test dus plannen op de dag tussen ons huwelijk en het vertrek in en hopen dat er geen vertraging zou zijn. Dat geeft iemand met lichtelijke controlfreakachtige kwaliteiten wel wat stress, dus er klonk een zucht van opluchting toen alles rond half acht vanmorgen binnen was. Eindelijk was daar het definitieve groene licht voor de reis naar Curacao. We konden vertrekken!

"Curacao?", zouden de mensen die van onze plannen voor de huwelijksreis op de hoogte waren nu vragen. "Jullie gingen toch naar de westkust van de VS?" Dat klopt, ware het niet dat vriend Biden nog steeds een travel ban van kracht houdt die je verbiedt om 14 dagen voor aankomst in de VS in een Schengenland te zijn geweest. Daarom hebben we wat creatieve aanpassingen gemaakt en gaan we nu eerst twee weken naar Curacao, buiten het Schengengebied, zodat we vanaf daar kunnen doorvliegen voor de oorspronkelijke reis. We hebben dus van de nood maar een deugd gemaakt en de huwelijksreis met twee weken verlengd. Heel vervelend, maar het moet maar ;-)

Nog lichtelijk vermoeid van de bruiloft en een iets te gezellige straatbarbecue gisteravond, komen we rond het middaguur aan op Schiphol. Hoewel het redelijk druk is, loopt alles vrij vlot door en na het geld uit de envelopjes van onze bruiloft te hebben gewisseld en de plaatselijke Starbucks even met een bezoek te hebben vereerd, is het al snel tijd om aan boord te stappen, waar we ongeveer een uurtje na het opstijgen genieten van een heerlijke feestmaaltijd om de huwelijksreis in te luiden.

WhatsApp Image 2021-09-06 at 03.32.39 (3)WhatsApp Image 2021-09-06 at 03.32.38 (2)WhatsApp Image 2021-09-06 at 03.32.39 (1)WhatsApp Image 2021-09-06 at 03.32.39

Het entertainment aan boord wordt trouwens steeds luxer. Met de keuze uit tientallen films en tv-series hoef je je geen moment te vervelen. De tijd vliegt en na 3 maaltijden, 3 films en een paar kleine meditatiemomentjes tussendoor wordt de landing alweer ingezet, om 19:00 plaatselijke tijd.

20210905_223627WhatsApp Image 2021-09-06 at 03.32.36 (1)WhatsApp Image 2021-09-06 at 03.32.38 (1)WhatsApp Image 2021-09-06 at 03.20.21

Wanneer we van boord gaan, de koffers hebben gehaald en het vliegveld uitstappen, hebben we door de klamme warmte al meteen spijt van de lange kleding die we hebben aangetrokken. We zijn duidelijk niet meer in Nederland! We zetten echter dapper door en met het zweet op onze rug gaan we naar de balie om onze huurauto op te halen. Opnieuw merken we dat we inderdaad niet meer in Nederland zijn. De huurauto die we meekrijgen (foto volgt later nog wel een keer) is een barrel waarvoor we in Nederland als tweedehandsauto niet eens het bedrag zouden betalen dat je hier afrekent om hem twee weken te huren, haha! Zo moet je daadwerkelijk de sleutel nog in de deur steken om hem open te maken en moet je de lichten handmatig aan- en uitzetten. Even wennen, maar al snel hebben we door hoe het werkt!

Met de offline kaart van Google Maps in handen van de navigatrice en ondergetekende achter het stuur, komen we een minuut of 20 later aan op de plaats van bestemming: Het Pietermaai Boutique Hotel! Hoewel de kamer iets minder luxe is dan de foto's vooraf deden vermoeden (en een stuk warmer ook), zijn we blij dat we lekker kunnen ontspannen en ons bedje kunnen opzoeken. Met de airco aan en een zwembadje in de achtertuin is het hier volgens ons prima vertoeven voor de komende twee weken!

20210905_20543120210905_205604

Wel een domper: Met het opstarten van de laptop om dit reisverslag te typen, blijkt dat de oplader kaduuk is. Morgen dus tijd voor uitdaging 1: Een nieuwe oplader scoren op Curacao!

1. Sue Worgan:
    6 september 2021
    Wow, I mean wow everything looks wonderful. I am now very jealous lolol
  2. Erna:
    6 september 2021
    Wat schrijf jij leuk! Ga jullie zeker volgen. Succes met het vinden van de lader.
  3. Judith:
    Hoi Tamara en Martin,
    Wat een verwennerij in het vliegtuig. Jullie hotel ziet er heerlijk uit daar op Curaçao. Heerlijk genieten van de aankomende twee weken en bijkomen van alle feestelijk heden. En dan weer op naar het volgende avontuur en een betere huurauto 😂😉
  4. Arjan:
    6 september 2021
    Have fun en geniet ervan ;-)
  5. Oli:
    6 september 2021
    Leuk dat we na het huwelijk, de receptie en het feest ook van jullie reis kunnen meegenieten. Tip: zorg voor een goede muggenspray en gebruik die vooral tegen de late middag als je buiten gaat zitten. Verder veel plezier met het verkennen van het eiland.
  6. Marian Webbink:
    Heerlijk geschreven zeg! Have fun🌞🏖️
  7. Peter en Elize:
    6 september 2021
    Zo zijn we er toch een beetje bij! Heel veel plezier en geniet van het Niet Nederlandse leven! 😘
  8. Maria:
    6 september 2021
    Leuk dit zo,dat we dit samen met jullie kunnen meebeleven.
    Lieve Tamara &Martin geniet samen en laat het sprookje duren💞🥂
  9. Bert &Wop:
    6 september 2021
    Deze wijze van communiceren is wel erg luxe en daarmee kun je meteen een mooi (huwelijks)reisverslag maken. Toen ik in 1992 voet op CURACAO zette bestond dit nog niet. Je was aangewezen op de ouderwetse fotocamera en daarna bakken met geld uitgeven aan de afdrukken. Dan is dit heel wat praktischer. We zijn benieuwd naar jullie ervaringen. Veel plezier samen en pas op in het wilde westen!
  10. Wim Ausma:
    6 september 2021
    Geniet ervan, samen en vergeet niet naar Boca Table te gaan! Niet gaan zwemmen maar een zeer ruwe zee daar! En dan ook Jan Thielbaai natuurlijk en klein curacao niet te vergeten! het is daar heerlijk, maar wel uitkijken...., Vergeet ook niet te eten bij Jaanchie....
  11. Els Bliek:
    6 september 2021
    Wat leuk, jullie reisverslag te mogen lezen, ik heb dus gelijk een abonnement genomen. Genieten jullie van Curacao en jullie vakantie!
  12. Angelique Ouwesloot:
    Lieve Martin en Tamara,
    Curacao is echt geen straf, geniet er van. rust uit van alle poppenkast en na van jullie mooie bruiloft.
    via het account van Edwin zal ik jullie belevenissen volgen. xxx de gekke buuf
  13. Trudy Buitendijk:
    6 september 2021
    Heerlijk geschreven,lees met plezier mee!
    Fijne tijd Tamara en Martin😘
  14. Petra v tuil:
    6 september 2021
    Een hele fijne huwlijksreis. Groetjes petra v tuil
  15. Feline:
    6 september 2021
    Heel veel plezier samen geniet er van xxx feline
  16. Mel & Bart:
    6 september 2021
    Yeah! Wat geweldig leuk om te lezen. Zo hoef je na 6 weken niet je verhaal meer van A tot Z te vertellen 😂🤪👍🏻. We gaan jullie zeker volgen. Blijf vooral genieten en zo leuk schrijven. 📝
  17. Monica:
    Heel veel plezier🥂💕☀️
  18. Bonetta:
    6 september 2021
    Have fun en lekker genieten… en ik ga lezen hahah
  19. Kaat:
    6 september 2021
    Wat superleuk dat we jullie zo kunnen volgen. De H van hazeslaapje zag ik ook alweer voorbijkomen:). Ik ben benieuwd naar de foto van de auto. Nu lekker genieten in "zomerse outfit" op curaçao. Ik ga de komende weken meegenieten van jullie avonturen.💕
  20. Arabella:
    7 september 2021
    Heerlijk genieten. Ach en die uitdaging is een makkie v jullie. 😜😀😍💋
  21. Gerry:
    7 september 2021
    Hai leuk de foto's en wat jullie meemaken!!!We gaan jullie zeker volgen.Have fun.🥂
  22. Martin M:
    7 september 2021
    Oooh leuk, dank jullie wel voor je berichtje! Dikke knuffels daar 😃😘
  23. Ruud en Mariska:
    15 september 2021
    Leuk om jullie te volgen.
    Gefeliciteerd en genieten!

Curaçao en de west kust van de Usa voor ons heel herkenbaar, dus kom maar op met de foto's
  24. Martin M:
    16 september 2021
    Wat leuk! Maandag vliegen we door, dus nog een paar daagjes om hier te genieten! 😁