Dag 9 - Klein Curacao

14 september 2021 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vandaag moeten we vroeg op, want we worden om 08:15 al verwacht bij Zanzibar, waarvandaan we met de catamaran van BlueFinn naar Klein Curacao gaan. Een uitgebreid ontbijt bij Ginger zit er niet in, dus na een snelle shake op de kamer pakken we onze tas en vertrekken we voor onze dagtrip. Gelukkig is vooral het verkeer richting Willemstad erg druk en kunnen wij overal vrij gemakkelijk doorrijden, waardoor we ruim op tijd aanwezig zijn en al zien hoe de boot komt aanvaren.

0901

Klein Curacao is een klein, onbewoond eilandje dat een stukje van Curacao af ligt. In totaal varen we er zo'n 2 uur over, maar de tijd vliegt voorbij. Wat meteen opvalt, is de gezellige en ontspannen sfeer aan boord. Iedereen praat met elkaar en al snel maken we nieuwe vrienden en wisselen we allerlei ervaringen uit. Aan boord hebben we een open bar (alcohol pas vanaf 12:30) en de crew is zeer vriendelijk.

090209030904

Terwijl we langs de oostkant van Curacao varen, valt pas op hoe mooi groen het eiland aan deze kant is. Je kunt er met de auto ook niet komen en er staan geen huizen. Dit stuk eiland is dus echt nog ongerept groen.

09050906 (Groot)0907 (Groot)

Wij vermaken ons prima! Na een uurtje of twee is er land in zicht en komen we aan op dit prachtige Bounty-eiland.

0908

De kapitein roept nog even om dat we om 12:30 aan boord worden verwacht voor de barbecuelunch en dat hij de scheepshoorn zal laten klinken als het zover is. Niet dat dat nodig is, overigens, maar toch vriendelijk van hem. Ook vertelt hij dat er op het eiland zelf weinig te doen is, maar dat je wel naar een oude vuurtoren en een scheepswrak kan lopen. Sportief als we zijn, beginnen we natuurlijk daarmee! Over de dorre vlakte loopt min of meer een weggetje dat we volgen en na een kleine drie kwartier zijn we weer terug om lekker af te koelen in het helderblauwe water.

0909091009110912 (Groot)0913

Zoals je ziet, stelt het eiland op het strand na niet zoveel voor, maar het is natuurlijk wel leuk om dit een keer gezien te hebben. Snel in het water dan maar, in de hoop dat we nog een zeeschildpad tegenkomen! We pakken onze snorkels, die we onder een parasol hebben gelegd, en gaan op jacht.

091409150916

Helaas hebben we zoals je ziet nog niet veel geluk, en als het tijd is om te lunchen, zijn we nog geen schildpad tegengekomen. Dan maar genieten van het lekkere eten! Er zijn diverse salades, kip, worst, spareribs en ossenhaas. Een prima lunch dus, en niet te vergeten: de grotemensenbar is geopend! We vullen onze maagjes en raken nog wat verder aan de praat met onze medepassagiers, en wanneer we voldaan zijn, wagen we een nieuwe poging om Crush in levenden lijve te spotten.

0917

Jammer genoeg komen we hem na een klein halfuurtje snorkelen nog altijd niet tegen. We besluiten nog even een drankje aan boord te doen en met dat we daar zijn, roept iemand dat hij een schildpad ziet. Gauw gaan Tamara en Christel het water weer in om hem te zoeken (ik moest op de drankjes passen), maar een paar minuten later kwamen twee sippe gezichtjes weer terug. Weer niets! Zo ging het nog een keer of drie, maar de aanhouder wint! Wanneer een schildpad vlak bij de boot zwemt, plonst Tamara nog een keer het water in om een paar mooie foto's te maken.

091809190920

Wat een prachtige dieren zijn het toch! Met een stralende lach komt Tamara terug aan boord en nu is het tijd om te vertrekken. Met iets minder wind dan op de heenweg varen we terug naar Curacao, waar we rond 17:00 aankomen. We wisselen nog wat telefoonnummers uit met onze nieuwe vrienden en rijden vervolgens terug naar het hotel, douchen even af en besluiten lekker makkelijk tegenover onze hotelkamer te dineren. Rond 20:30 zijn we weer terug op de kamer om het verslag te typen. Wat een topdag hebben we weer gehad! Om heel eerlijk te zijn, had ik van tevoren lichtelijke bedenkingen omdat we meerdere mensen hadden gehoord over het feit dat er op dat eiland zo weinig schaduw te vinden was, maar daar hebben we gelukkig geen last van gehad. Er waren een paar openbare parasols waar we de spullen onder hebben gedumpt, maar we hebben toch niet echt op het strand gelegen. Tijdens de wandeling waaide er een lekker verkoelend briesje, na het snorkelen was het al weer tijd voor de lunch en op de boot was er schaduw genoeg. Daarna nog even plonsen en terug op de boot en de dag was alweer bijna om. Zeker een aanrader dus om een keer te doen als je hier bent!

Morgen kunnen we weer een beetje uitslapen (voor zover dat hier gaat) en hebben we een strandbezoekje en een wandeltour op de planning waarbij we gaan dineren bij de locals. Nu al zin in!

1. Judith:
    14 september 2021
    Wat een heerlijk relaxed dagje zo op de catamaran. En toch weer mooie dingen gezien. En ik maar zwoegen in de nachtdienst 🤣🤣.
  2. Renata Forlingieri:
    14 september 2021
    Heerlijk zeg op de boot, als wij ooit gaan, weten wat we kunnen doen.
  3. Carla:
    14 september 2021
    Wat een fantastische dag hebben jullie weer gehad ❤️
    Zo leuk om ‘s morgens als eerste jullie verslag te lezen en mee te genieten met alles wat jullie meemaken 🥰
  4. Oli:
    14 september 2021
    Geweldig om ook weer jullie belevenis op het kleine eiland mee te lezen.
  5. Liesbeth:
    14 september 2021
    Wat zien jullie toch ook enorm veel van de omgeving en natuur van Curaçao!
  6. BenAnt:
    14 september 2021
    Hoihoi , je zegt wel niet veel te zien , maar vlg. Mij kwamen julie ogen en oren te kort ! De oude vuurtoren en scheepswrak +wrakje waren toch de moeite waard ! En verder......ik zwijg , want ben stinkend jaloers .
    Blijf vooral vee foto's maken voor ons. Groetjes van Ben en mij. Dikke knuffels👊👋🙋‍♀️🙋‍♂️💋💋
  7. Wim Ausma:
    14 september 2021
    Zijn wij ook eens geweest! Geen last gehad van zeeziekte van de golfslag? Bij ons toen waren er veel mensen zeeziek... maar dat was in februari...
  8. Jeanine:
    14 september 2021
    Wat een fantastische foto's van de zeeschildpad! Zo mooi!! Superleuk om jullie reis zo te volgen.
  9. Trudy Buitendijk:
    14 september 2021
    Jongens wat maken jullie leuke mooie herinneringen zeg daar...GEWELDIG ❤
    Iedereen krijgt bij het lezen hiervan eeeenorme zin om ook te gaan.
    Wat ontzettend fijn dat de nood een deugd is geworden....prachtig dat curacao....🥰
  10. Nico en Ria:
    14 september 2021
    Bon dia Martin en Tamara. Wat leuk weer jullie verslag. De wind komt altijd uit het oosten op Curaçao. Dat is ook aan de divi divi bomen te zien. Geniet lekker verder.