Dag 33 - Las Vegas - de Strip

8 oktober 2021 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Nadat we lekker uitgeslapen hebben en ons hebben aangekleed, beginnen we de dag met het boeken van de campings voor de dagen na Yosemite Park, bij San Fransisco en Monterey. Dat laatste is nog niet eenvoudig, want het aanbod in Monterey is beperkt en wat er is, is erg duur (lees: 150 dollar per nacht voor een kampeerplekje. Dat is meer dan je normaal voor een hotelkamer betaalt). Uiteindelijk lukt het ons toch een KOA-camping in de buurt te vinden. We moeten na de dag Monterey dan wel een halfuurtje de verkeerde kant op rijden, maar dat hebben we er wel voor over, want het scheelt toch bijna 100 dollar.

Als we klaar zijn met alles boeken, is de ochtend al bijna om. In ons hotel spelen we nog eventjes op onze favoriete automaten (met name de Oompa Loompa's) en dan lopen we richting de nieuwe Strip, waar we vandaag lekker gaan hotelhoppen om te zien wat hier allemaal nog meer voor bijzonders is.

3301 (Groot)

We starten met Treasure Island, maar daar is op de casinovloer na weinig bijzonders op dit moment. Toch hangen we er even rond en wanneer we klaar zijn, is het alweer tijd voor een late lunch. We schrikken wel een beetje van de tijd, want het is al 15:00 geweest. Blijkbaar heeft Treasure Island toch wel veel tijd opgesnoept. Dat doen ze hier natuurlijk heel slim, want de casino's hebben expres geen klokken hangen en geen ramen naar buiten toe, zodat je het besef van tijd kwijtraakt. Dat is ze dus goed gelukt. We nemen ons voor om bij de rest van de hotels niet zo lang op de speelvloer te blijven, want dan zien we natuurlijk nooit alles wat we nog willen zien.

Voor de lunch schuiven we aan bij Gilley's, een Amerikaans barbecuerestaurant waar natuurlijk even de baby back ribs geproefd moeten worden, en ik moet zeggen, ze zijn simpelweg perfect! Ze vallen van het bot af en de saus erbij is heerlijk. Dit is echt een aanrader als je ooit in Vegas bent!

3302 (Groot)3303 (Groot)

Het blijkt uiteindelijk wel echt weer te veel te zijn, dus met iets te volle buikjes vervolgen we onze weg over de Strip. Het eerste voor ons nieuwe hotel dat we gaan bekijken, is Ceasar's Palace, helemaal in de oude Romeinse stijl. In het hotel zie je natuurlijk veel marmer en de bekende pilaren, maar ook het plafond is hier prachtig geschilderd en je vindt hier reusachtige fonteinen en winkelstraten onder een beschilderde wolkenlucht, waardoor het gewoon bijna lijkt alsof je buiten loopt!

3304 (Groot)3305 (Groot)3306 (Groot)3307 (Groot)3308 (Groot)3309 (Groot)3310 (Groot)

In het hotel vind je zelfs een restaurantje van Gordon Ramsay, die een klein stukje verderop hier zelfs een Hell's Kitchen heeft.

3311 (Groot)3312 (Groot)

Wie trouwens dacht dat de Eiffeltoren alleen in Parijs te vinden was, is nog nooit in Las Vegas geweest, want terwijl we doorlopen naar het volgende hotel, zien we hem aan de overkant van de straat al schitteren.

3313 (Groot)

C'est magnifique, hein?

We lopen een stukje door en komen uit bij de Bellagio, een van de beroemdste (en duurste) hotels hier op de strip. Eerlijk is eerlijk, zo'n kamer kost wat, maar je krijgt er ook een hoop luxe voor. In dit hotel is alles prachtig aangekleed en hebben ze zelfs een binnentuin die elk seizoen helemaal wordt veranderd. Natuurlijk is nu alles in prachtige herfstkleuren aangekleed, en wat is dit mooi om te zien!

3314 (Groot)3315 (Groot)3316 (Groot)3317 (Groot)3318 (Groot)

Is ze trouwens geen engeltje?

3319 (Groot)

Terwijl we doorlopen richting Excalibur, het verste hotel dat we willen bezoeken, komen we langs een hotel genaamd New York New York, en wat wil het toeval? Ze hebben hier een achtbaan! Die moet natuurlijk even uitgeprobeerd worden!

3320 (Groot)3321 (Groot)

Voor 19 dollar per persoon is hij voor Vegas-begrippen niet eens schrikbarend duur, en we hebben geen spijt dat we hem hebben gedaan! Wat is dit ding lomp zeg! Hij rammelt aan alle kanten, heeft een veel te krappe looping en de beugel drukt af en toe veel te hard in je maag, maar we hebben er een hoop plezier in gehad en je hebt natuurlijk een schitterend uitzicht zo langs de strip.

Met de adrenaline nog in ons lijf lopen we door naar Excalibur, een hotel dat helemaal in Middeleeuws thema is gemaakt. Eerlijk is eerlijk, als we er aankomen, hadden we er wel iets meer van verwacht. Het is heel kitscherig opgezet en als je binnenkomt, zie je wel duidelijk dat ridderthema terugkomen, maar al snel bevindt je je gewoon op een grote casinovloer en is er verder van het daadwerkelijke thema weinig terug te vinden. We staan hier dus al vrij snel weer buiten.

3322 (Groot)3323 (Groot)

Deze man weet het eigenlijk nog het best uit te drukken:

3324 (Groot)

Aangezien we nu het grootste deel van strip wel gezien hebben (of tenminste het deel dat wij interessant vonden), lopen we rustig aan weer terug. Onderweg stoppen we nog even bij de Mirage om het casinotegoed dat we nog hadden in te wisselen. Op de speelvloer is het lekker druk, maar in de restaurantjes hangt soms een doodse stilte.

3325 (Groot)

We stoppen ook nog even bij de Venetian om iets meer van het hotel zelf te zien, want dit blijft toch eigenlijk gewoon een prachtig kunstwerk op zich.

3326 (Groot)3327 (Groot)3328 (Groot)3329 (Groot)

Ja, dat zie je goed op die laatste foto. Het is hier helemaal niet raar om in zulke hotels gewoon winkels van Luis Vuitton, Cartier, Rolex en dat soort merken te vinden. Geld moet natuurlijk rollen, en zeker in Vegas!

Op de strip is het zo 's avonds ook al behoorlijk druk geworden. Je vindt hier een hoop gekkies, dronken mensen en daklozen en de wiet stinkt naar zooi die ze in Nederland nooit zouden durven verkopen, maar als je daar doorheen kijkt en de gekkies gewoon negeert, is het hier een en al showbizz. Op iedere hoek van de straat vind je wel een koppel dames in grote verenkostuums die graag met je op de foto willen, je kan drie Mickey Mouses tegelijk tegenkomen, Batman staat gezellig met Spiderman en Robocop te praten en als je stout bent, krijgt je van mevrouw de agent in haar latexpakje nog even met de zweep. Ik moet dus braaf zijn van Tamara, dat snap je ;-)

Met een kleine 25.000 stappen op de teller zijn onze benen en voetjes moe aan het worden en we slenteren weer rustig aan terug naar ons hotel. Het is minder laat dan gisteren, maar we hebben wel meer kilometers afgelegd en hebben in ieder geval alles kunnen zien wat we wilden zien. Het is een uurtje of tien als we ons hotel alweer zien opdoemen.

3330 (Groot)

We spelen nog even op een paar machines, claimen een grote souvernirpul met piña colada omdat we zulke trouwe spelers zijn en genoeg punten bij elkaar verzameld hebben, en gaan dan terug naar de camper om het verslag te schrijven en lekker naar bed te gaan, want morgen moeten we toch een beetje op tijd op voor de grote doorreis via Death Valley naar Yosemite.

De drie dagen in Vegas waren voor ons precies goed. We hebben alles kunnen zien en doen wat we wilden, we hebben ervaren wat een bizarre wereld dit is, we hebben leuke bedragen gewonnen en natuurlijk ook veel te veel geld ingezet, maar dat weet je als je hiernaartoe gaat. Als het geld ergens rolt, dan is het hier en daar moet je ook niet moeilijk over doen (zolang het geen 130 dollar voor een zipline is ;-) ). Vegas, we hebben van je genoten. Misschien tot over een paar jaar!

1. Judith:
    8 oktober 2021
    Gaaf hoor, wat een allure die hotels. Maar ook mooi gebouwd. Tis idd net of je buiten loopt.
    Heel goede reis morgen en rij voorzichtig 😘
  2. BenAnt:
    8 oktober 2021
    Intussen onderweg natuurlijk of al over. Fijn dat jullie hebben genoten . Trouwens...ik vond dat "engeltje" prachtig ! Als ze zich er niet naar gedraagt , dat is dan erg jammer , maar ik denk dat je daar al langer achter was Martin.
    Lieve groetjes uit een heerlijk zonnig Benahavis (oppassen op de hondjes) ! M4D weetje .🤣😂👍👊💋💋
  3. Stef:
    9 oktober 2021
    The house always wins, of heb je nog wat overgehouden? 😀

Leuk verslag weer. We reageren niet altijd maar lezen ze wel!
  4. Martin M:
    9 oktober 2021
    Wat leuk! Nee dit keer helaas uiteindelijk geen winst, maar wel een geweldige tijd gehad! Groetjes daar!!!