Dag 32 - Downtown Las Vegas

7 oktober 2021 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We slapen vandaag lekker uit, want het is gisteren laat geworden en Vegas komt toch pas laat op gang. Als wij zelf eenmaal op gang gekomen zijn, spelen we nog wat op de casinovloer van ons hotel en lopen we door naar The Strat, een hotel met een hoge uitkijktoren over Vegas, en daar zijn we wel benieuwd naar! Als we slechts 24 dollar per persoon aftikken, mogen we daar even kijken. Een koopje, toch?

Uiteindelijk stelt het allemaal niet zoveel voor. Er is een binnendek en een buitendek en je kan een rondje lopen, maar dat is het ook een beetje. Er staan op het buitendek een paar attracties die je (uiteraard tegen betaling) kunt doen, maar die zijn om dit tijdstip nog niet open. Wel is het natuurlijk leuk om even de Strip en ons eigen hotel vanaf hier te kunnen zien.

3201 (Groot)3202 (Groot)3203 (Groot)3204 (Groot)

Als we uitgekeken zijn, lunchen we even en spelen we ook hier nog even op de machines voordat we verdergaan naar 'Downtown Las Vegas', ook wel bekend als de oude Strip.

3205 (Groot)

Op het kaartje dat we in het hotel hadden gekregen, leek het heel dicht in de buurt, maar het is toch nog bijna drie kilometer lopen. Nou ja, lopen zijn we wel gewend, dus wij laten ons niet tegenhouden. Onderweg komen we het ene trouwkapelletje na het andere tegen, en natuurlijk kun je op meerdere plekken getrouwd worden door Elvis zelf!

3206 (Groot)3207 (Groot)

Ook komen we langs de Gold & Silver Pawn Shop van het tv-programma Pawn Stars, wat ik extra leuk vind omdat ik voor een aantal afleveringen de Nederlandse ondertiteling heb mogen verzorgen. Ik wist dat ze ergens in Las Vegas zaten, maar had daar eigenlijk helemaal niet meer aan gedacht. Een leuke verrassing dus om daar eens langs te lopen! De eigenaar Rick heeft naast de winkel tegenwoordig trouwens ook een barbecuerestaurant!

3208 (Groot)3209 (Groot)3210 (Groot)

We lopen verder door en komen uiteindelijk op de oude strip uit, bij de Fremont Street Experience. Boven het publiek bevinden zich reusachtige gebogen schermen waarop een soort hemel wordt geprojecteerd. Je kunt daaronder ziplinen en dat lijkt ons erg gaaf om te doen, tot we erachter komen dat je daarvoor met zijn tweeën 130 dollar mag aftikken en nog niet eens een telefoon of GoPro vast mag houden om de rit te filmen, want dan verdienen ze natuurlijk niks aan de meuk die je er weer bij kunt kopen. Dat vinden we een beetje te gek, dus we lopen maar gewoon verder en belanden uiteindelijk bij hotel Circa, waar we nog even de casinovloer op gaan en even lekker dineren bij het Japanse restaurant in het hotel.

3211 (Groot)3212 (Groot)3213 (Groot)3214 (Groot)

De rest van de avond hoppen we wat langs de casino's die langs de oude strip zitten en af en toe kijken we buiten even naar het spektakel dat zich hier afspeelt. Er zijn diverse live optredens, de mensen die hier lopen zijn alleen al het bekijken waard, er lopen nonnen in lingerie met wie je op de foto kunt... Het is precies wat je van Vegas verwacht. In de hotels kunnen ze er trouwens ook wat van. De croupiers aan de blackjacktafels zijn hier allemaal schaars geklede jongedames die in hun lingeriesetjes staan mee te dansen op de muziek die wordt gespeeld. Daar kunnen ze bij Holland Casino nog wat van leren. Niet dat ik daarnaar kijk, natuurlijk. Ik ben getrouwd, hè? Dan mag dat niet meer ;-)

3215 (Groot)3216 (Groot)

Iets na middernacht zijn we hier wel uitgekeken. We stappen in een taxi terug naar het hotel (want we hebben én de puf niet meer om dat hele klere-end terug te lopen, en dat wil je op dit tijdstip ook niet meer, want de straten buiten de Strips zelf zijn in Vegas 's nachts niet zo prettig) en met een paar minuutjes lopen we de lobby van Circus Circus weer binnen. We doen een laatste rondje langs de speelautomaten en zijn rond 01:15 weer terug in de camper, waar we het verslag nog even afmaken en dan lekker gaan slapen.

Omdat Sequoia National Park helaas nog steeds dicht is vanwege de bosbranden, hebben we besloten een dagje langer in Las Vegas te blijven. Morgen hebben we nog genoeg nieuws te ontdekken op de nieuwe Strip, voordat we weer verdergaan met de reis. Welterusten, allemaal!

1. Carla:
    Weer een enerverend dagje lieverds. Welterusten 😴
  2. Judith:
    7 oktober 2021
    Wat een gezellige dag weer daar in Vegas, nog steeds jackpot binnen kunnen harken? Jammer hoor hahaha. Trouwens kijken mag he maar niet aan komen nu je getrouwd bent 🤣🤣🤣.
    Men wat een prijs zeg voor die zipline, belachelijk gewoon.
    Het eten van de foto zag er goed uit. Zal vast wel gesmaakt hebben. Vanmiddag en vanavond postfeest/eten, heb laat vanavond ben benieuwd of er nog eten te halen valt voor ons 😂😂😂 welterusten en veel plezier met nog een dagje Vegas.
  3. Marian Webbink:
    💋💋
  4. Liesbeth:
    7 oktober 2021
    Dus weer een mooie dag gehad!
    En wat je er dus uitgebreid mensen kijken, alleen kijken hé 😂😂
    En wat zag ik op de foto, lekker ruim 124 dollar, dat is nog eens leuk!🤩🤩
    Geniet van jullie laatste dagje daar in Las Vegas!😘
  5. BenAnt:
    7 oktober 2021
    Haha , hier is de "Marbella4DaysWalking" intussen begonnen ! Er zijn veel wandelaars , (zij het beperkt vanwege Covid 🥴😢) hier hadden jullie ook behoorlijk wat stappen kunnen zetten .
    Veel succes op de Nieuwe Strip en meer winnen dan verliezen !
    Have Fun . Knuf 💋💋👍👊👋