Dag 31 - Valley of Fire en Las Vegas

6 oktober 2021 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag reizen we door naar Vegas! We worden iets voor de wekker wakker, lezen in bed de reacties op ons verslag van gisteren en kleden ons aan. Tijdens het ontbijt kijken we nog even naar de weersvoorspellingen en we zijn enigszins verbaasd. In Las Vegas vandaag 25% kans op regen. Ik dacht dat het daar bijna nooit regende. Over een paar dagen, als we door Death Valley rijden, is het daar slechts 30 graden. Ik had 50 graden ofzo verwacht. Zo spectaculair lijkt dat dus niet te zijn. Misschien is dat dan alleen in de zomer of zo. Nou ja, dan kunnen we misschien wat vaker uitstappen om dingen te bewonderen zonder dat we wegkoken.

Op weg naar Vegas rijden we door de Valley of Fire. Dat is wel een stukje van de normale route af, maar we hadden die tip gekregen omdat dat een mooiere route zou zijn, en als je zulke tips krijgt, neem je ze natuurlijk ter harte!

3101 (Groot)3102 (Groot)3103 (Groot)

De Valley of Fire is een staatspark dat langs rode rotsformaties leidt. Het is geen groot nationaal park zoals we eerder bezochten, en dat merk je ook al als je er aankomt. Het is vandaag blijkbaar rustig, want er zit niemand in het ontvangsthokje. Wel hangt er een bordje of we het toegangsgeld zelf in een envelopje willen droppen. Nou hebben we zo'n pasje gekocht voor alle nationale parken, maar we weten niet of die ook geldig is voor state parks. 'Bij twijfel niet doen', hebben we altijd geleerd, dus we laten maar geen geld achter. Mocht dat onterecht zijn en we worden gecontroleerd, dan kunnen we altijd nog aangeven dat we als Nederlanders dachten dat ons pasje voldoende was.

3105 (Groot)

We rijden het park in en het is inderdaad een mooie route, maar als park op zich stelt het weinig voor. Er rijden geen shuttles en hier en daar zijn wat stops waar je een wandelroute kunt doen. We besluiten er gewoon doorheen te rijden en onderweg bij mooie punten wat foto's te maken. Als we een mooi uitzichtpunt tegenkomen, kunnen we altijd nog uitstappen. Dat doen we welgeteld één keer en verder genieten we van het uitzicht vanuit de auto.

3106 (Groot)3107 (Groot)3108 (Groot)

3109 (Groot)3110 (Groot)

De controle blijft trouwens uit. De mevrouw van het uitgangspoortje zwaait nog even vriendelijk naar ons (en niet met haar middelvinger), dus volgens mij is het wel goed.

Vanaf hier is het nog zo'n anderhalf uur door rijden naar Las Vegas. Onderweg komen we nog een benzinepomp tegen waar we de wagen nog even vol gooien en een paar extra kannen water halen (want we gaan over een paar dagen natuurlijk door Death Valley) en dan rijden we richting Vegas, baby!

3104 (Groot)

Als we daar zo'n 20 km van verwijderd zijn, zien we in de verte al wat hoge gebouwen opdoemen. Het rijden hier is wat apart, maar lijkt een beetje op onze ervaring in Los Angeles. Er loopt een grote snelweg door Vegas heen en je moet gewoon de goede afslag nemen. Daar helpt vriendje Google Maps natuurlijk mee, dus dat komt helemaal goed!

3111 (Groot)3112 (Groot)

We komen goed en wel aan bij onze bestemming voor de komende 3 nachten: Circus Circus RV Park. Nou ja, park... Het is niet meer dan een grote geasfalteerde parkeerplaats, maar het is wel de enige RV-plek die feitelijk op de Strip zelf zit, en aangezien we toch voornamelijk Vegas zelf ingaan, hoeft de locatie zelf verder niet veel bijzonders te zijn. De camper naast ons is trouwens al wel een bezienswaardigheid op zich, net als een van de andere bussen die we hier zien!

3113 (Groot)3114 (Groot)

We besluiten eerst even onze was erdoorheen te gooien. Het zijn al twee flinke tassen vol, dus dat is wel even prettig. Terwijl we wachten op het wassen, nemen we nog even een shake in de camper en schrijven we vast wat aan het verslag, en zodra de was in de drogers zit, lopen we even het hotel Circus Circus in, waar het RV-park ook bij hoort.

3115 (Groot)3116 (Groot)3120 (Groot)

Je zou het aan de naam vast niet vermoeden, maar dit hotel is vanbinnen echt één groot circus. Er is een verdieping vol Midway games, er zijn gratis optredens van circusacts, ze hebben hier in het hotel gewoon een Starbucks, McDonalds, Steakhouse, Pizzeria, het is te bizar voor woorden! Op de begane grond vind je uiteraard het casino dat bij het hotel hoort, en aangezien we toch moeten wachten, schrijven we ons maar even in voor een spelerskaart en proberen we wat verschillende machines uit. De keuze is hier reuze en een paar machines kennen we uit Holland Casino, maar het merendeel nog niet. We spelen op machines van de Hobbit, Sjakie en de Chocoladefabriek, Farmville en nog meer. Bij de meeste machines staat een bankje zodat je met zijn tweeën kan zitten en we krijgen tijdens het spelen gratis drankjes aangeboden, inclusief alcohol. Vegas is eigenlijk precies wat je ervan verwacht, maar dan nog groter, en dit is pas één hotel. O ja, je kan hier in het hotel ook trouwen, als je dat vorige maand nog niet gedaan hebt.

3117 (Groot)

En wat dacht je van een waterpark erbij?

3118 (Groot)

Rond 15:30 is de was droog en lopen we even terug naar de camper om alles op te vouwen en weer netjes in de kastjes te leggen. Tamara checkt nog even of de droger echt leeg is. Joehoe?

3119 (Groot)

Geen antwoord, het zal wel goed zijn ;-)

Nu de was klaar is, besluiten we even de Las Vegas Boulevard, beter bekend als The Strip op te lopen om te zien wat Vegas nog meer te bieden heeft. Nu merk je pas hoe groot het hier is. We komen langs verschillende winkeltjes en restaurants en het ene hotel is nog groter dan het andere. We lopen naar binnen bij de Palazzo, een chic hotel vlak naast de Venetian, eigenlijk met het idee om daarnaartoe door te lopen, maar het casino is hier zo groot en met zo veel (voor ons) nieuwe machines dat we hier een paar uurtjes doorbrengen.

3120 (Groot)3121 (Groot)3122 (Groot)3123 (Groot)3124 (Groot)3125 (Groot)3126 (Groot)

Tamara heeft het naar haar zin bij de bingomachine!

3127 (Groot)

Rond 20:00 lopen we het hotel weer uit en we gaan eerst maar even wat eten. Daarvoor vinden we een sushirestaurant met heerlijke speciale rolls. Ze vullen alleen wel erg goed, dus met drie kwartier staan we alweer buiten.

3128 (Groot)

Dan is het nu tijd om echt naar de Venetian te lopen, waar Venetië gewoon in het klein is nagemaakt, inclusief gondola's die door de aangelegde grachten varen. Het is allemaal schitterend gemaakt en je kijkt hier je ogen uit.

3129 (Groot)3130 (Groot)

Ertegenover ligt de Mirage, wederom een luxe hotel, waar voorheen Siegfried en Roy jarenlang optraden. Je vindt nog steeds eerbetonen aan hen terug, heel stijlvol gedaan.

3131 (Groot)

Wanneer we een rondje door het hotel hebben gelopen en nog even op wat machines hebben gespeeld, lopen we weer naar buiten, waar hun show op het punt staat te beginnen. We blijven even staan en aanschouwen hoe een vulkaanuitbarsting wordt nagebootst. Wat een show!

3132 (Groot)3133 (Groot)

Aangezien het al behoorlijk laat begint te worden, zetten we langzaam aan de terugweg in. We wandelen langs de strip terug naar het hotel, en als 's avonds laat alle lampjes hier aan gaan, merk je echt wat een wereld van show het hier is. Alles moet groter en flitsender en kan het gewoon niet te gek.

3134 (Groot)3135 (Groot)3136 (Groot)

Uiteindelijk komen we weer bij ons hotel, waar we nog eventjes bij de automaten stoppen voordat we verdergaan richting onze camper. Daar maken we nog even het verslag af en dan gaan we lekker slapen. Morgen kunnen we mooi een beetje uitslapen en dan gaan we nog meer van Vegas verkennen. Wordt vervolgd!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Carla:
    6 oktober 2021
    Wat een superdag hebben jullie weer 🥰
    Eindelijk Las Vegas in het echie 🤣
    Geniet er lekker van.
    Dikke knuffel 🥰 😘😘
  2. Judith:
    6 oktober 2021
    Hoiii, mooie rit naar Vegas toe en lekker rustig. Die 50 graden wordt in de zomer wel aangetikt (volgens mijn zus dan, die was daar dus in de zomer). Wat is Vegas groot en lijkt me supervet om te zien. Ging een van de kasten niet rinkelen voor jullie? Jammer man 🤣. Gaaf hotel dat Venetian hebben jullie nog gevaren in een gondel. Jij met een roos en gitaar een serenade zingen voor Tamara 😂😂. Morgen nog wel een foto bij het beroemde sign van Las Vegas he. Truste doeiiii
  3. Martin M:
    6 oktober 2021
    Haha ze rinkelen hier allemaal, maar de grote rinkel moet nog komen! 😜
  4. Willy Nuijten:
    6 oktober 2021
    Wat ontzettend gaaf allemaal heerlijk en wat een mooie verslagen het is net of we er een beetje bij zijn 😉
  5. Ruud Meyer:
    6 oktober 2021
    Wat een droom huwelijksreis… niet normaal.
    Groot…groter… groots… grootst… en alles glimt, het kan niet gekker.
    Ik zou gewoon nog een keer trouwen Martin als er zo,n huwelijksreis aan vast zit.
    Had ik al verteld dat wij hier in Loenen de Loenense watervallen hebben… die hoef jij niet te zien hoor, ik zal wel een fotootje maken.
    Het is toch niet normaal ik vertelde het aan Joop mijn sollicitatie coach… zijn eerste vraag was, wat doet je zoon? Whahahah
    Hij speelt met treintjes…
    Veel plezier, slaap lekker het kan niet gekker.
  6. Trudy Buitendijk:
    6 oktober 2021
    Jullie maken wat mee zeg.
    Het is echt een belevenis.
    Jullie doen echt heeeel veel,leuk hoor!!
    En wat gaat de tijd snel joh..
    Voor je t weet ben je weer aan het werk Tamara,dus geniet nog maar heel lekker😊
  7. Bert &Wop:
    6 oktober 2021
    Wat zal Holland Casino dan tegenvallen als je daar geweest ben. Veel (gok)plezier nog.
  8. Petra v tuil:
    Wat een belevenis. Fantastisch 👍👍
  9. Oli:
    6 oktober 2021
    Een groter contrast kan denk ik niet. De grillige adembenemende natuur waar jullie doorheen zijn gereden en dan nu de kitsch en glitter van Vegas. Maar wel een geweldige stad he? En die enorme thema hotels waar je eerst een paar uur door het casino moet voordat je bij de receptie beland. Nou genoeg te doen en te zien daar de komende dagen dus gewoon verder genieten en ik geniet mee van jullie avonturen. Gr.
  10. Martin M:
    6 oktober 2021
    Ja echt he! Bizar hier, wat een show! Maar wel heel tof om te zien allemaal 😄
  11. Shannon:
    6 oktober 2021
    Heel veel plezier in Vegas, wat gaaf om dat eens mee te maken allemaal! 😘
  12. Jeanine:
    6 oktober 2021
    Zo VET!!! Gaaf hoor wat jullie allemaal meemaken! Wat een avontuur geniet van alles! 😘 Dan genieten wij weer van het lezen van jullie verslag 😉
  13. Ruud en Mariska:
    6 oktober 2021
    Gaaf zeg! Leuk om te lezen.
    Niet normaal he Las Vegas.
    Wij hadden 47 graden in Death Valley dan ga je de auto niet uit 😎🌞
  14. Martin M:
    7 oktober 2021
    Haha nee dat geloof ik! Ik denk dat wij mazzel hebben 🤣
  15. Peter en Elize:
    7 oktober 2021
    Het lieverds! Dit roept echt veel herinneringen op! Zo gaaf dat jullie dit doen! Las Vegas is echt een grote fantasiewereld! Oh enne: Death Valley wordt in de zomer echt niet te doen zo heet, maar is moeilijk te geloven in oktober, haha! Er werd ons destijds zelfs geadviseerd de airco elke 10 km 10 minuten uit te zetten, anders zou onze auto het niet trekken 😅😅😅