Dag 19 - DCA en de Oogie Boogie Bash

24 september 2021 - Garden Grove, California, Verenigde Staten

Vandaag staat onze Halloweendag in Disney op de planning met de Oogie Boogie Bash, een avondevenement waarvoor je speciale tickets moet hebben. Die hebben we gelukkig, want hij is voor het hele jaar al uitverkocht! Vanaf 18:00 zal Disney California Adventure speciaal voor de mensen met zo'n ticket worden omgetoverd naar een Halloweenpark waarin Mr Oogie Boogie uit de Nightmare Before Christmas het park overneemt. Er zal een speciale show zijn, een parade, diverse wandelroutes waar je snoep kunt verzamelen, bijzondere Disneypersonages in hun Halloween outfits en nog meer.

Omdat het een late dag zal worden en we nog een paar lange dagen voor de boeg hebben, doen we het deze ochtend iets rustiger aan. Rond 9 uur lopen we richting het ontbijt. Vervolgens bellen we nog even met het thuisfront en kopen we nog wat dingetjes in het winkeltje van ons hotel. Dan ineens komt de receptionist melden dat de Herbalife bestelling binnen is. Dat wordt dus eerst wat nieuwe dingetjes proeven voordat we vertrekken!

1901

Het is 10:30 wanneer we richting DCA lopen. Voor de verandering hebben we ook onze 'echte' schoenen aangetrokken, want na twee dagen van meer dan 20.000 stappen op onze slippertjes voelen we onze voeten wel.

Bij de ingang merken we al direct dat het lekker rustig is in het park. Misschien omdat het park eerder sluit i.v.m. Halloween, maar hoe dan ook, wij vinden het niet vervelend.

1902

We kijken eerst eens rustig wat rond in de winkeltjes en proeven twee speciale Halloweensnacks: een bol van cakebeslag in chocola gedoopt en met het gezicht van Jack Skellington erop, en een marshmallowspook gedoopt in witte chocolade. Beide zijn goedgekeurd!

1903

Iets verderop begint spontaan een bandje te spelen, Mickey staat ernaast zijn beste dansmoves te showen en we blijven even staan om de heerlijke sfeer op te snuiven.

1904 (Groot)1905 (Groot)1906

Gisteren was Philharmagic gesloten, maar nu is hij open en er staat geen wachtrij, dus we gaan even kijken! De 4d-film komt grotendeels overeen met de film die we ook uit Orlando kennen, alleen hebben ze speciaal voor Halloween een extra scène van Coco toegevoegd. Heel leuk gedaan, met een naadloze overgang waardoor het helemaal niet opvalt dat die scène er normaal niet in zit.

1907 (Groot)1908 (Groot)1909

Als we uitgezongen zijn, lopen we door naar de Monstroplis attractie die er vlak bij ligt. De wachttijd is slechts 10 minuten! Althans, dat denken we, want als we bijna aan de beurt zijn, raakt de attractie in storing en worden de wagentjes geëvacueerd. We mogen wel blijven wachten, dus dat geeft in ieder geval goede hoop dat het probleem niet zo gek lang zal duren.

We staan op zich wel prima in de airco en een klein kwartiertje later mogen we ons autootje in om bij Mike en Sully te gaan kijken! Wederom een leuke darkride met wat blacklight-effecten en natuurlijk de grappen die bij Monsters & Co horen!

1910 (Groot)1911 (Groot)1912 (Groot)1913 (Groot)

Als we uitgelachen zijn, is het tijd voor een broodje hotdog, voordat we verderlopen naar het Art of Animation-gebouw. We hadden de tip gekregen dat daar nog ee  verborgen gedeelte zou zitten waarin je onder andere kon testen welk Disneypersonage je zelf bent. Daar zijn we natuurlijk razendbenieuwd naar, dus tijd om die test op te zoeken! Na wat speurwerk komen we via een ondergrondse tovenaarskamer in de bibliotheek van het Beest, waar we de test kunnen doen. Tama blijkt de meeste overeenkomsten te hebben met Rapunzel en ikzelf met Mufasa... Roarrrrr!

1914 (Groot)191519161917

We lopen verder richting Pixar Pier en onderweg komen we weer genoeg entertainment tegen. Wat doen ze dat hier goed zeg! Characters, kleine showtjes, miniparades... Geen park kan dat zoals Disney!

19181919 (Groot)1920 (Groot)1921 (Groot)

Zodra we Pixar Pier oplopen, krijgen we echt dat Santa Monica-gevoel. Zo'n oude, Amerikaanse kermisachtige pier, heerlijk! De eerste stop die we hier maken, is de Incredicoaster - een out & back achtbaan gethematiseerd naar de Incredibles!

De baan is verbazingwekkend lang, rammelt lekker, maar is niet oncomfortabel, en biedt een mooi uitzicht op de pier en de Disney hotels die letterlijk direct naast dit park liggen.

1922 (Groot)1923192419251926 (Groot)

Wanneer we zijn uitgeraasd, gaan we een deur verder naar Toy Story Midway Mania, die we ook al kennen uit Orlando. In onze wagentjes gaan we langs kermisspelen en schieten we er lustig op los. Tamara heeft iets meer agressie in zich dan ik, want ze verslaat me weer makkelijk.

1927 (Groot)1928

Dan is het tijd om onze polsbandjes, kaart en tasjes voor vanavond te halen! We happen nog even een churro weg en lopen naar de Blue Sky Cellar, waar we alles krijgen dat we voor vanavond nodig hebben.

192919301931 (Groot)19321933

Als we helemaal klaar zijn voor het grote Halloweenfeest lopen we weer terug richting Pixar Pier voor de rest van de attracties. Ik begin met een rondje in Goofy's Flight School, een simpele wilde muis-achtbaan. Tamara slaat even een rondje over, die heeft het niet zo op muizen. Veel mist ze er niet aan, want het is gewoon een standaardbaan zoals je ze in zoveel pretparken vindt.

19341935 (Groot)

Vervolgens lopen we door naar het grote reuzenrad, waarbij we kunnen kiezen voor een bakje dat swingt of een bakje dat stil hangt. Wij willen natuurlijk de pan uit swingen, dus we slaan rechtsaf! Toch krijg ik daar al snel een beetje spijt van als ik van al dat geschommel lichtelijk misselijk word. Ik vind het dus niet erg als we na twee rondjes weer aan de grond staan.

19361937 (Groot)1938 (Groot)

Nog een uurtje te gaan tot de Oogie Boogie Bash losbarst! We lopen nog wat rond en kijken naar een spontaan Coco-showtje dat wordt opgevoerd. Vervolgens maken we nog even een ritje in Ariëls onderwaterwereld om de tijd te doden tot het 18:00 is. Ook zetten we vast een tactische route uit om vanavond alles te kunnen doen. De avondgasten die nog niet in het park zijn, komen om 18:00 binnen, dus dan is het druk bij de ingang. Wij zijn nu achterin het park en gaan dan in tegengestelde richting rond, zodat wij bij de ingang zijn als het daar weer wat rustiger is. Althans, dat is onze theoretische tactiek.

1939 (Groot)1940 (Groot)1941 (Groot)

Wanneer we Ariël verlaten, is het 17:50, dus we gaan even zitten bij de eerste speciale characterlocatie van vanavond. In het park is het duidelijk drukker aan het worden met cast members en beveiligers die straks op de polsbandjes moeten gaan letten. Mensen zonder polsbandjes worden vriendelijk verzocht zich richting de uitgang te begeven, terwijl de mensen met polsbandje mogen blijven.

Om 18:00 barst het spektakel los. De stem van Mr Oogie Boogie schalt door de luidsprekers en we kunnen een heel verhaal typen, maar het komt erop neer dat we de komende anderhalf uur door het park lopen, op zoek naar de bijzondere characterlocaties en de Trick or Treat trails waar je echt belachelijk veel snoep in je tasjes geladen krijgt. Allemaal gesponsord door Mars, dus het is zeg maar ook niet de goedkoopste troep ;-) Je wordt er zo hebberig van dat we na de tweede trail het snoep al overgooien in de rugtas zodat we weer met lege tasjes verder kunnen.

194219431944194519461947 (Groot)

In de meeste trails staan ook weer bijzondere figuren. Zo komen we Sid uit Toy Story tegen, evenals Agatha Harkness uit Wandavision en natuurlijk Mr Oogie Boogie himself!

19481949 (Groot)1950 (Groot)

Speciaal voor Halloween is de Tower of Terror omgebouwd naar een nieuwe versie waarin monsters zijn losgebroken en op zoek zijn naar een weggelopen Groot. Dat kunnen we natuurlijk niet laten gebeuren, dus na een kleine 10 minuten wachten schieten we hem te hulp!

1951 (Groot)1952 (Groot)1953 (Groot)

Rond 19:45 begint de Halloweenparade, dus we zoeken een mooi plekje om het spektakel gade te slaan. Voorop gaat de hoofdloze ruiter, waarna mooie paradewagens worden afgewisseld met dansende slechteriken en ander gespuis.

1954 (Groot)1955 (Groot)1956 (Groot)1957 (Groot)1958 (Groot)1959 (Groot)1960 (Groot)

Als de touwen die het eind van de parade inluiden voorbij zijn, vervolgen we onze weg langs nog twee snoeptrails voordat we het gebouw betreden waarin Mickey en zijn vriendjes een speciale Halloweenshow opvoeren. Uiteraard wordt er aan het eind van de show ook weer snoep uitgedeeld!

1961 (Groot)1962 (Groot)19631964

Na de show kopen we nog even wat souvernirs, zodat we de tas weer kunnen gebruiken als extra opslagruimte voor nog meer snoep. Dat heeft trouwens niets met gierige Hollanders te maken, want die Amerikanen kunnen er helemaal wat van! In de laatste anderhalf uur die we nog hebben, bezoeken we de rest van de trails en de Villains Grove, waar de 'schuilplaatsen' van de schurken te vinden zijn. Dit is met licht- en geluideffecten ontzettend mooi gemaakt.

1965 (Groot)1966 (Groot)1967 (Groot)1968 (Groot)

1969 (Groot)1970 (Groot)1971 (Groot)1972 (Groot)1973 (Groot)1974 (Groot)

1975 (Groot)1976 (Groot)

Uiteindelijk keren we met een rugzak en diverse andere tasjes vol snoep, chips, pretzels en fruit terug naar de hotelkamer. Voor de komende weken in de camper hoeven we dan in ieder geval niet meer in te slaan!

1977

Morgen staat Universal Studios Hollywood inclusief Halloween Horror Nights op de planning. Halloween wordt daar weer heel anders gevierd, maar dat horen jullie morgen wel weer!

1. Judith:
    24 september 2021
    Wat gaaf al die halloween thema’s. Jullie hebben straks een eeltlaag op de voetjes die de pedicure niet meer wegkrijgt hahahaha.
    En dat snoep geweldig gewoon. Daar kun je de komende tijd wel op teren. En morgen Universal. Die heb ik in Orlando gezien (in 2000 weliswaar) zo’n gaaf park vond ik dat. Benieuwd naar jullie verhalen en kiekjes morgen. Echt een vet leuke reis. 😘
  2. Marian Webbink:
    24 september 2021
    Mooie plaatjes hoor! En wat een snoep 🤭, toch fijn om ook Herbalife voeding te zien 😁
    Geniet er maar van🥰
  3. BenAnt:
    24 september 2021
    Pfff ik ben a" gewone schoenen" aan hebben gedaanl moe als ik lees wat jullie allemaal ondernemen ! Geweldig ! Idd maar goed dat jullie "gewone schoenen" aan hebben gedaan . En....denk eraan , elke dag 1 snoepje en goed je tandjes poetsen ! Wens jullie een fijne nacht toe , slaap lekker .🥱💤💤👊👏🙋😘😘
  4. Liesbeth:
    24 september 2021
    Wat bijzonder om deze dag en avond mee te kunnen maken op het park!
    De berg snoepgoed op jullie bed lijkt wel op die van de kinderen toen ze vroeger "Sint Maarten " op de 11 november liepen!😂😋
    Weer een bijzondere ervaring die jullie op jullie lijstje kunnen afstrepen.